Oriol Escursell Domènech inicia en el món del circ amb el grup Escarabellos als 17 anys, on forma un duo de trapeci fix amb Daniel Guerrero que els portarà per diferents poblacions de Catalunya. Es diploma en Fisioteràpia el 2008 i més tard s'especialtza en fisioteràpia en arts escèniques a CPAE.
No és fins el 2009 que decideix dedicar-se plenament al circ i viatja a Buenos Aires durant un any per fer classes de trapeci i dansa principlament al IUNA, Circo Criollo i Circo del Aire. En retornar entra a l'escola de dansa Anna Maleras fins que el 2010 ingressa a la Scuola di Circo Contemporaneo Flic a Torino on s'especialitzarà en trapeci fix en la promoció 2010/12. Retorna a Barcelona on participarà en Nusos de Dansa i Circ (Ateneu de 9 Barris) i més tard durà a terme How to Fall, un procés d'investigació i creació amb el trapecista Cohdi Harrell que els portar fins a Nuevo Mexico. Cofundador el 2013 de la companyia Suitcase Circus per la difusió del circ a través de cursos i tallers. Continua la seva formació en dansa en clases a PARTS, Deltebre dansa, Dansecentrumjette, Charleroi danse i Garage29 (Bruxelles), Nun Art i la Caldera. L'any 2014 a participat com a ballari amb el videodansa 1714 (Laia Santanach/ Cligbcn), El Banquet (Laura Vilar i Miquel Barcelona) i a creat el solo de trapezi FOS. Actualment es troba el TNC com a intèrpret de circ en l'obra No feu bromes amb l'amor (Natalia Menendez), com a tècnic de la cia.Capicua en l'espectacle Entredos i en el procés d'investigació d'Eix, una simbiosis de dansa i circ amb Toni Gutierrez, Laia Santanach i Miquel Barcelona.
Què significa resistir, mantenir, estar?
Què passa quan el trapezi és una prolongació del terra i no hi ha diferència entre aquest i l’aire? Quan caminar, estar, ballar, caure pot passar en qualsevol estat, lloc i temps. El trapezi perd la seva identitat com a element, el joc creix i no hi ha cap regla ni forma correcta.
Què passa quan el cos no pot pensar i és l’instint el que actua, quan el cos no és controlat per la raó? I la unica regla és estar… com aconseguir aquest estat en escena, quins són els jocs on això pot passar? Tornar un altre cop a l´estat físic on resideix el ser animal, la intució i l’instint.
Com entendre el trapezi com si aquest fos una prolongació del terra, com si no hi hagues diferència entre el terra i el trapezi, un joc de moviment continu per perdre la identitat i la força de les figures establertes per entendre el moviment del propi element i del propi cos i integrar-ho en un mateix treball.